"Minecraft. Góra" to kontynuacja pierwszej powieści Maxa Brooksa, osadzonej w świecie gry ("Minecraft. Wyspa"). Bezimienny bohater opuścił już swoją bezpieczną wyspę i płynie teraz w nieznane. Trafia do zasypanej śniegiem tundry. Nieprzygotowany na nowe wyzwania o mało co nie zamarza, potem z trudem wymyka się tłumowi zombie, szkieletów, pająków, creeperów, a światło, które bierze za blask pochodni, okazuje się potokiem wulkanicznej lawy. Uciekając przed mobami, znajduje myśliwską chatę i spotyka jej właścicielkę - pierwszą ludzką istotę, odkąd pojawił się w świecie gry. Żadne z nich nie wie, jak się nazywa, nadają więc sobie nawzajem imiona. Dziewczyna zostaje Summer, a chłopak będzie odtąd Guyem. Summer zaprasza przybysza do swojej rezydencji we wnętrzu wulkanu.Tam znajduje się wejście do podziemnego wymiaru Netheru. Guy podejmuje liczne wyprawy, m.in. po jasnogłaz, spotykają go różne perypetie. By przetrwać w niebywale trudnych warunkach, musi sprostać wielu wyzwaniom. Zaprzyjaźnia się z Summer, ale i ta przyjaźń także zostaje wystawiona na trudną próbę. Gdy bohaterowie schodzą do Netheru, tempo akcji wyraźnie się zwiększa. Karkołomne ucieczki, walki i pościgi nadają książce wyjątkowej dynamiki.
UWAGI:
Tytuł oryginału: The mountain.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Troje czternastolatków spotyka się przypadkiem w starej świetlicy przeznaczonej do remontu. W opuszczonej pracowni komputerowej na przedmieściach Los Angeles znajdują trzy działające komputery z Minecraftem. Jake, Tank i Emily dopiero co się poznali i choć początkowo są wobec siebie nieufni, to wkrótce cała trójka jednoczy się w grze. Kolejne zagadki i tajemniczy wirtualny świat pochłaniają ich coraz bardziej. Chcą dotrzeć do podwodnego miasta skarbów.
Realizację ich planów utrudnia strażnik terenu budowy i zarządczyni osiedla. No i wielki napis na ogrodzeniu: "Zakaz wstępu!". Ale Jake, Emily i Tank pokonują te przeszkody współpracują już nie tylko w Minecrafcie, ale także w realu. Rodzi się między nimi przyjaźń, a liczne perypetie po drodze wystawiają ją na próbę. W grze wciąż natykają się na kolejne wyzwania, a czasu mają coraz mniej. Muszą się śpieszyć, bo za kilka dni zacznie się remont budynku.
Pewnego dnia, oprócz awatarów trojga przyjaciół, na serwerze pojawia się tajemnicza postać Czarownik, władca absolutny świata gry. Innym razem, gdy już szczęśliwie zbliżają się do finału atakuje ich morski potwór Lewiatan. Czy zdążą dokończyć grę? Czy pozostaną przyjaciółmi także po wakacjach?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni